ILS marker helyjeladó 74,8 - 75,2 MHz |
|
75 MHz |
helyjeladó | adásmód |
OM | 800HA2A |
MM | 2K60A2A |
IM | 6K00A2A |
csatornaszám | ILS frekvenciapárok | |
iránysávadó (LOC) 108 — 111,975 MHz |
siklópálya adó (GS) 328,6 — 335,4 MHz |
|
csatornakiosztás | ||
MHz | MHz | |
18X | 108,10 | 334,70 |
18Y | 108,15 | 334,55 |
20X | 108,30 | 334,10 |
20Y | 108,35 | 333,95 |
22X | 108,50 | 329,90 |
22Y | 108,55 | 329,75 |
24X | 108,70 | 330,50 |
24Y | 108,75 | 330,35 |
26X | 108,90 | 329,30 |
26Y | 108,95 | 329,15 |
28X | 109,10 | 331,40 |
28Y | 109,15 | 331,25 |
30X | 109,30 | 332,00 |
30Y | 109,35 | 331,85 |
32X | 109,50 | 332,60 |
32Y | 109,55 | 332,45 |
34X | 109,70 | 333,20 |
34Y | 109,75 | 333,05 |
36X | 109,90 | 333,80 |
36Y | 109,95 | 333,65 |
38X | 110,10 | 334,40 |
38Y | 110,15 | 334,25 |
40X | 110,30 | 335,00 |
40Y | 110,35 | 334,85 |
42X | 110,50 | 329,60 |
42Y | 110,55 | 329,45 |
44X | 110,70 | 330,20 |
44Y | 110,75 | 330,05 |
46X | 110,90 | 330,80 |
46Y | 110,95 | 330,65 |
48X | 111,10 | 331,70 |
48Y | 111,15 | 331,55 |
50X | 111,30 | 332,30 |
50Y | 111,35 | 332,15 |
52X | 111,50 | 332,90 |
52Y | 111,55 | 332,75 |
54X | 111,70 | 333,50 |
54Y | 111,75 | 333,35 |
56X | 111,90 | 331,10 |
56Y | 111,95 | 330,95 |
ILS | adásmód |
LOC | 2K04A7W |
GS | 300HA7N |
ILS - Instrument Landing System - műszeres leszállító/megközeléítési rendszer, olyan rádiónavigációs rendszer, amely a légijárművek részére közvetlenül leszállásuk előtt és annak folyamán vízszintes és függőleges irányítást nyújt, és amely bizonyos meghatározott pontokon a földetérési referenciapontig még megteendő távolságot jelzi.
ILS LOC/LLZ - Instrument Landing System Localizer Element - műszeres leszállító rendszer iránysávadó. A műszeres leszállító rendszerbe tartozó olyan vízszintes irányítást nyújtó rendszer, amely jelzi a légijármű vízszintes eltérését a futópálya tengelyével meghatározott legkedvezőbb süllyedési útvonaltól.
ILS GS/GP - Instrument Landing System Glide Slope/Glide Path - műszeres leszállító rendszer siklópálya adó. A műszeres leszállító rendszerbe tartozó olyan függőleges irányítást nyújtó rendszer, amely jelzi a légijármű függőleges eltérését a legkedvezőbb süllyedési útvonaltól.
ILS Marker Beacon - műszeres leszállító rendszer marker helyjeladó
OM - Outer Beacon - külső marker, a futópálya küszöbtől alapesetben 3,9 NM (7,2 km) távolságra, ill. 3,5-6 NM (6,5-11,1 km) helyezkedik el, a fedélzeti műszeren kék fény jelzi, valamint 400 Hz-es hangjelzés (Morze tá-tá-tá... kódsorozat, 375 ms jel, 125 ms szünet) hallható. NDB-vel kombinált változata a LOM.
MM - Middle Marker - középső marker, a futópálya küszöbtől 0,5-0,8 NM (1050±150 m) távolságra helyezkedik el, a fedélzeti műszeren borostyán-sárga fény jelzi, valamint 1300 Hz-es hangjelzés (váltakozó Morze ti-tá ti-tá ti-tá... kódsorozat, 375 ms jel, 125 ms szünet, 83 ms jel, 83 ms szünet...) hallható. NDB-vel kombinált változata a LMM.
IM - Inner Marker - belső marker, a futópálya küszöbtől (DH) ideális esetben 75 méterre (300 FT), ill. legfeljebb 450 méterre helyezkedik el, a fedélzeti műszeren fehér fény jelzi, valamint 3000 Hz-es hangjelzés (Morze ti-ti-ti... kódsorozat, 83 ms jel, 83 ms szünet) hallható.
LOM - Locator Outer Marker - útvonali irányadóval (NDB) kombinált/összekapcsolt külső marker.
LMM - Locator Middle Marker - útvonali irányadóval (NDB) kombinált/összekapcsolt középső marker.
NDB - Non-Directional radio Beacon - irányítatlan sugárzású rádió-irányadó
IAF - Initial Approach Fix - kezdeti megközelítés navigációs helye
FAF - Final Approach Fix - végső megközelítés navigációs helye
DH - Decision Height - elhatározási magasság (küszöb felett)
ROD - Rate of Descent - süllyedés mértéke
ROC - Rate of Climb - emelkedés mértéke
MDH - Minimal Descent Height - legkisebb süllyedési magasság (küszöb felett)
NM - Nautical Miles - tengeri mérföld
FT - feet - láb
CDI - Course Deviation Indicator - útvonal eltérés kijelző
HSI - Horizontal Situation Indicator - vízszintes helyzetjelző
légi rádiónavigáció szolgálat (30 MHz felett)
légi rádiónavigáció szolgálat (30 MHz alatt)